آشنایی با انواع فعالیت فرهنگی دیجیتال

انواع فعالیت فرهنگی دیجیتال :

نشر دیجیتال مبتنی بر حامل

تصدی قراردادن اطلاعات و محتوای دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آن­ها در قالب دیجیتالدارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوعات مختلف در معرض عرضه از طریق حاملهای دیجیتال نظیر الواح فشرده .

نشر بر خط

تصدی قراردادن محتوای دیجیتال دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آن­ها در معرض دسترس عمـوماز طریق شبکه گسترده جهانی و شبکه ملی اطلاعات دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

تصدی رسانه برخط پیامده

تصدی قراردادن محتوای دیجیتال دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آن­ها در معرض دسترس عمـوماز طریق سامانه پیامک انبوه دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

تصدی رسانه بر خط از طریق تلفن هوشمند مخابرات

تصدی قراردادن محتوای دیجیتال دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آن­ها در معرض دسترس عمـوماز طریق شبکه تلفنی دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

تصدی رسانه کاربر محور

راه اندازی رسانه کاربر محور از قبیل شبکه های اجتماعی؛ سرویس دهندگان وب لاگ، سامانه های پیام رسان تلفن همراه، سامانه های اشتراک صدا و تصویر و …

تکثیر حامل های دیجیتال محدود 

تکثیر CD و DVD با دستگاهای داپلیکیتور

تکثیر حامل های دیجیتال کارخانه ای

تکثیر CD و DVD  و… با استمپر

مصادیق فعالیت فرهنگی دیجیتال


توجه توجه :

متقاضیان “حقیقی ” فعالیت فرهنگی دیجیتال فقط امکان ثبت درخواست مجوز نشر بر حامل ( آثار متعلق به خود متقاضی) و نشر بر خط  و تکثیر حامل های دیجیتال محدود ( در صورت داشتن پروانه کسب) را دارند و بقیه مجوز ها فقط به متقاضی”حقوقی ” اعطا می گردد.

منبع : https://nashr.saramad.ir/fa/wikiindex/masadigh1

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.